Profilfärg

En profilfärg skapar en helhet, något att känna igen; tex Unikia-lila blir ett begrepp. Vad betyder din profilfärg? Inspireras av Unikia-inläggets SEO-länkar.

Unikias Ulrika om profilfärgen lila: 
Så länge jag kan minnas gillar jag cerislila mest, den ger mig glad energi. När tankarna om företag väcktes för fyra år sedan kom också den lekande tanken om att bygga in färgen som ett personligt epitet. Nu när företaget är en realitet och efter färganalys så är profilfärgen given.

Unikia Affärsutveckling – stark glad cerislila
Unikia Wellness – ljus harmonisk syrenlila

Lila kombinerar stabiliteten i blått och energin i rött och associeras med egenskaper som kreativ, ambitiös, oberoende, intelligent, visdom, värdighet, ledare, lyxigt, magiskt, mystiskt, ädel, stolt, ansvarig, rik, kungligt, allvarlig, sofistikerad och andlig.

I Feng Shui sägs den lila färgen balansera aktivitet och vila. Det sägs även att den här färgen mildrar smärtan vid skador och när man har ont.

Färgers betydelse beror på kultur, tid och plats och det kan variera mycket. Lila står även för fasta och lidandet i Påsk. Men en sak är säker – färger har betydelse!

Unikia hjälper dig göra grafisk profil inklusive färganalys till ditt företag. Vilken exakt Pantonefärg, sifferkombination i CMYK, RGB och till webben ska symbolisera ditt företag?

Ser du Unikias Ulrika utan något lila en dag, säg till, så får du en present (värde 100kr).

GLAD PÅSK!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: