Affärsutveckling

Välkommen till Unikia Affärsutveckling!

marknadsföring – sociala medier – logga – säljbrev – visitkort – affärsplan – hemsida – prissättning – konsultuppdrag – föreläsningar

Vi brinner för att lyfta fram styrkor hos ditt hälsoföretag och hjälpa er interagera med era kunder. Unikia anpassar strategiska och praktiska marknadsföringslösningar, inklusive arbete med sociala medier, för just din organisation.

Hur underlättar din verksamhet era kunders vardag?

Erbjudande – Bjud Unikia på lunch eller frukost

Vår konsultationsmåltid har blivit populär! Detta ger dig möjligheten att få tre rådgivningstimmar till priset av två och ett trevligt matsällskap. Exempel: Har du mer tid än pengar? Då kan vi gå igenom vilka redskap du och ditt hälsoföretag kan använda för att göra mycket av marknadsföringen själva. Maila oss dina uppgifter. Inom kort kommer du att bli kontaktad för ett lämpligt tillfälle.

Marknadsföring = Reklam?

Marknadsföring och reklam används ofta synonymt i folkmun.
Förenklat kan marknadsföring beskrivas med 4P, där reklam ingår i P=Påverkan. De övriga är Pris, Plats och Produkt.

Interaktionsmarknadsföring

Advertiser vs Consumer, som i filmen ovan – Det är lätt att ta reda på mycket om din målgrupp, var de bor, vad de gör på fritiden och vilken utbildning de har, men du berör dem inte.

Har du Coca Colas marknadsföringsbudget kan du betala dig igenom informationsbruset och nå uppmärksamhet hos dina kunder. Absolut Vodka däremot arbetar med kreativ marknadsföring för att få PR, det tycker vi på Unikia är ett bättre sätt.

Skapa relation med dina kunder, låt dem bli en del av din verksamhet. Det handlar om Marknadskommunikation 2.0 – lyssna, lära, engagera, skapa och dela. Du tänker säkert direkt på sociala medier. Med en strategisk plan och ett syfte blir sociala medier starka ekonomiska verktyg i din marknadsföringsmix.

Unikia Affärsutvecklings arbete utgår från följande:

Hur underlättar din organisation era kunders vardag?
Din kund behöver förstå nyttan av det ni erbjuder, för att det ska bli affär.

Exempel
Hur är det när du ska köpa en ny dator? Bryr du dig egentligen om hur mycket GB den har samt att det är en duo processor av version X? Eller vill du hellre ha det översatt till hur mycket foton, musik och filmer du kan spara, respektive hur många fönster med olika program som du kan arbeta i samtidigt.

Vad gör er unika?
Din kund behöver lätt förstå vad du erbjuder, för att det ska bli affär.

Exempel
Om du har en sportbutik med tennisracket, träningskläder, babykläder, prydnadssaker med mera, men ingen fotboll, blir kunden konfunderad. Att försöka ha allt, blir att ha inget (i kundens medvetande).

Exempel

Tänk hur lätt det är att köpa en present till somlig, för du vet direkt vad de gillar. Till en hängiven DIF:are, en solsemesterfantast, eller en person som är svag för lila, blir helt plötsligt presentvalet lättare.

Möjligheterna finns i viljan
Vi visar hur du kan ta vara på möjligheterna med er verksamhet, om du har utvecklingsviljan.

Exempel
Hur strukturerad är er verksamhet? Det kan vara klurigt att hålla den dagliga verksamheten rullande och samtidigt arbeta strategiskt, ha en levande affärsplan, vara aktiva i de sociala medierna, uppdatera trycksakerna, arbeta med kunskapsutveckling och affärsnätverka.

Självklart?
Dessa tre punkter kan låta självklara, bra, men sanningen är den att många företag idag, små som stora, är ytterst jag-fixerade.

 _____________________________________________________________

3 Responses to Affärsutveckling

  1. agneta skriver:

    Hej
    jag vill ev komma i kontakt med dig för att höra dig föreläsa om Sociala Medier för ett ev uppdrag. Har du ngt bokat i december?

    mvh
    agneta

  2. Unikia skriver:

    Hej Agneta!

    Tack för ditt inlägg. Jag kommer att föreläsa om sociala medier närmast i mitten på januari. MEn vad sägs om en lunch. Jag mailar dig.

    Trevlig tisdagskväll!
    Ulrika på Unikia

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: