Tävlingar på mailen

Bluff eller vinstchans på riktigt? Vi har alla fått dem i inboxen, mailen där det står att du har vunnit. Du brukar direkt markera det som skräppost, men så var det någon vinst du lockades av och blev nyfiken just denna gång. Det kan vara en iPhone 4, en iPad, en digitalkamera, en resa, biobiljett och så samarbetspartner i tävlingen vars företagsnamn du tycker är seriösa.

Sedan ska du svara på massa frågor där svaren säljas vidare.  Det är vinst varje gång, tex ett presentkort på 100kr. Sedan ska du sprida länken om tävlingen till dina vänner via mailen, facebook, twitter, blogg och hemsida för att samla poäng för att öka dina vinstchanser. Kostnadseffektivt för företagen, men hur värderas din tid?

Som ni förstår har Unikia valt att delta i en tävling och gjort allt de bett oss om, vi kommer att meddela hur det påverkar vår vinstchans.

2 Responses to Tävlingar på mailen

  1. […] Tävlingar på mailen, som vi skrivit om tidigare i bloggen, gav inget mer än den rabattkupongen på 100kr vi fick direkt på mailen. Sedan dess har det varit tyst. Kommentar: Troligt att konsumenten hanterar dessa mail som spam.  […]

  2. Unikia skriver:

    Detta gav inget mer än den rabattkupongen på 100kr vi fick direkt på mailen. Ingen uppföljning har vi tagit del av. Troligt att konsumenten hanterar dessa mail som spam.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: